Köpevillkor

ALLMÄN INFORMATION
Nailster.se

 

Returpaket skickas till:
Nailster
Danmarksvej 30A
8660 Skanderborg
E-post: info@Nailster.se

 

Företagsinformation:
Nailster.se
Codefort Projects Aps
Dansk CVR nummer: DK-38788493

 

Lager Adress:
Danmarksvej 30A
8660 Skanderborg
Denmark

 

KÖP OCH BETALNING
Vi ingår inte i köpeavtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Du väljer de varor som du vill köpa och lägger dem i "varukorgen". Du kan ändra innehållet i varukorgen ända fram till betalningen och du ser hela tiden innehållet och priset på varorna.

Eventuella extra betalningar för t.ex. frakt och kortavgifter räknas inte förrän precis innan du ska betala.

När du är redo att avsluta din beställning klickar du på "Till kassan". Där anger du  ditt namn, adress, e-post, telefonnummer, betalningsmetod och väljer leveransform.

Du kan ändra innehållet i kundvagnen ända fram till att du bekräftar ditt köp genom att klicka på knappen "Till kassan". Efter detta går din beställning vidare till Nailster.se.

Priserna på hemsidan inkluderar moms.

 

Vi accepterar följande betalningskort:
Visa, Visa kreditkort, Visa elektron, Mastercard, Mastercard debit, JCB och American Express.

Beloppet dras först från ditt kort när beställningen skickas. Vid förbeställningar samlas pengarna in innan produkten skickas.

Nailster.se Inlösenavtal tillåter endast Nailster.se att reservera pengarna i systemet i fem dagar och sedan drar Nailster.se pengarna från ditt kort. I vissa fall kan ökad leveranstid överlappa med denna tidsram, vilket innebär att dina pengar dras innan produkten har skickats.

 

Klarnas betalningsalternativ:
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.

  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

  • Betala Direkt: Betala Direkt baseras på autogiro och ditt konto debiteras först när butiken har hanterat din beställning och skickat din order. Villkoren för Betala direkt finner du här.

  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.


För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår
sekretesspolicy.


Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och
Klarnas sekretesspolicy.

När du beställer en vara från oss får du en orderbekräftelse via e-post direkt efter beställningen.

 

LEVERANS
Vi levererar med Bring. När produkten levereras från vårt lager får du ett mail från oss med det spårningsnummer som du kan använda till att spåra paketet. Varor som är på lagret levereras inom 1-3 arbetsdagar om inte annat anges i produktbeskrivningen. Vi levererar till Skandinavien & United Kingdom.

Leverans med Bring + Instabox Parcel Shop: 29 SEK
DHL Shop: 33 SEK
Bring Home: 99 SEK

Om du inte hämtar din beställning inom den angivna perioden (vanligtvis 10 dagar) skickas paketet tillbaka till oss. Då måste du betala en ny fraktavgift på 29 kr. Detta gäller även om du inte har fått notifikation om att paketet kan hämtas ut. Det är Postens ansvar att hålla ett öga på paketet.

 

365 DAGARS ÅNGERRÄTT
När du handlar på nätet och hos Nailster.se har du 365 dagars ångerrätt, vilket innebär att du kan ångra ditt köp och sedan skicka tillbaka varan till oss.

För att använda ångerrätten måste du med ett entydigt uttalande meddela oss skriftligen inom 365 dagar efter att du har mottagit varan.

Meddelandet ska skickas via e-post till info@nailster.se, tel:. +46 77 588 81 64, eller genom att använda Konsumentverkets ångerblankett. I meddelandet måste du tydligt uttrycka att du vill använda din ångerrätt.

Ångerrätten börjar den dagen du har tagit emot varan. Om fristen går ut på en allmän helgdag, lördag, julafton eller nyårsafton så förlängs perioden till följande arbetsdag (inklusive vid förbeställningar). Om dina varor beställs tillsammans men levereras separat, eller levereras i flera omgångar, börjar perioden från och med mottagandet av den sista varan eller partiet.

Du skickar tillbaka varan på egen bekostnad och kostnaden kommer alltså inte att betalas av Nailster.se.

 

Returvarans skick
Du är fullt ansvarig för varans värdeminskning som är resultat av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa art, egenskaper och funktion. Du kan alltså testa produkten på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik, men du får inte använda den.

Om produkten är testad utöver vad som har beskrivits ovan anser vi att produkten är begagnad, vilket innebär att Nailster.se kan vägra återbetalning av hela köpesumman. Nailster.se kommer dock att hitta ett rättvist återbetalningsbelopp. Detta gäller endast om varan har samma värde som vid mottagandet och att Nailster.se inte kan sälja varan som ny och motsvarande nypris.



Varor som inte omfattas av ångerrätten:
Leverans av förseglade produkter som av hälsobeskyddande eller hygienskäl inte bör lämnas tillbaka och där förseglingen har brutits efter leveransen. Varor som inte omfattas av denna ångerrätt anges under beställningsprocessen.

Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglingen av produkter som av hälsobeskyddande eller hygieniska skäl inte bör lämnas tillbaka.

Du kan inte ångra genom att bara helt enkelt avvisa varorna utan att ge oss tydligt budskap om detta.

 

Retur och återbetalning av varor inklusive gratisgåvor och rabattkoder
Om en kund väljer att returnera en order eller delar av en order som har medföljts av en gratisgåva eller extra produkter erhållna genom användning av en rabattkod, ska följande villkor iakttas:

 

Gratisgåvor: Alla gratisgåvor som medföljde den ursprungliga ordern ska också returneras i original, oanvänt skick. Om den gratis gåvan inte returneras, eller om den returneras i ett skadat skick, förbehåller vi oss rätten att dra av värdet på gåvan från det återbetalda beloppet.

 

Rabattkoder: Om en order placerades med en rabattkod som resulterade i mottagandet av en gratis produkt eller annan förmån, ska den gratis produkten eller den berörda förmånen också returneras. Om detta inte följs kommer värdet av den gratis produkten eller den berörda förmånen att dras av från det återbetalda beloppet.

 

Returer
Du måste skicka tillbaka din beställning till oss utan onödiga dröjsmål inom 365 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra köpet. Du ansvarar för alla direkta kostnader i anslutning med returfrakten. Du bär risken för varorna från och med att varan levereras. Därför bör du spara både postkvitto och spårningsnummer.

Saknad av originalförpackning kan innebära värdeminskning, så för att vara säker på att du får alla pengar tillbaka rekommenderar vi att produkten lämnas tillbaka i dess originalförpackning.

Om du ångrar ditt köp måste varan skickas tillbaka till:
Danmarksvej 30A
8660 Skanderborg
Denmark

När du skickar tillbaka ett paket till oss rekommenderar vi att du bifogar en lapp med ditt ordernummer och att du skriver vad du vill få ut av returen. Då går processen snabbast. T.ex.: "Jag skulle vilja ha en återbetalning"

OBS!
- Du kan förlora köpesumman - helt eller delvis. Detta händer om produktens värde minskas på grund av att:
- Du faktiskt har använt varan, den skadades när du hade ansvar för den
- Du har hanterat varan på annat sätt än vad som är nödvändigt för att kunna fastställa varans natur, egenskaper och funktion
- Du har inte följt begränsningarna i ångerrätten som t.ex. plombering, produkttyp, m.m.

 

Återbetalning av köpesumman
Om du använder din ångerrätt, kommer vi att återbetala alla pengar till dig, utan onödiga dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från den dagen som du meddelade oss om ditt beslut. Vi genomför ersättningen med samma betalningsmedel som du använde vid den första transaktionen, om vi inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått produkten, såvida du inte redan har skickat dokumentation som visar att du har skickat tillbaka produkten.

Vi accepterar inga returer eller reklamationer som returneras mot postförskott eller efterkrav.

 

Lojalitetsprogram
Nailsters lojalitetsprogram är utformat för att vara flexibelt så att vi kan justera belöningar, cashback, poängsystem och/eller nivåer för att bättre möta våra kunders behov och våra affärsbehov. Därför förbehåller vi oss rätten att göra ändringar eller uppdateringar av vårt lojalitetsprogram utan föregående meddelande till kunderna.

Nailsters inlösenprogram är utformat för att vara on-demand, så att kunderna kan lösa in sina belöningar eller poäng när som helst utan att behöva vänta på en specifik kampanjperiod eller inlösen-händelse.

Observera: Alla poäng som tjänas in genom vårt lojalitetsprogram upphör att gälla efter 365 dagar. Vi uppmanar dig att lösa in dina poäng regelbundet för att få ut det mesta av vårt lojalitetsprogram.

På Nailster tar vi vårt lojalitetsprogram på allvar och är måna om att se till att det är rättvist för alla våra kunder. Vi har nolltolerans mot alla former av bedräglig verksamhet, missbruk av hänvisningskoder eller brott mot våra regler för lojalitetsprogrammet. All obehörig verksamhet, brott mot våra villkor, fusk, manipulation av belöningar, bedrägeri, utnyttjande av kryphål eller missbruk av förmåner leder till omedelbar uppsägning från vårt lojalitetsprogram. Vi värdesätter ärlighet och öppenhet och förväntar oss att alla våra kunder följer dessa värderingar.

Om du ägnar dig åt bedrägeri i samband med vårt lojalitetsprogram, till exempel genom att manipulera dina belöningar, fuska med systemet eller utnyttja kryphål, ska du vara medveten om att du kommer att hållas ansvarig för dina handlingar. Detta kan leda till att du förlorar intjänade förmåner och till och med faktureras för det förlorade beloppet.

 

REKLAMATION - Om det är något fel med varan
Ditt köp omfattas av konsumentköplagen. Detta innebär att du antingen kan få en saknad produkt, byte, återbetalning eller prisminskning, beroende på den specifika situationen.

Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har orsakats av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende. När du handlar hos oss som konsument har du reklamationsrätt i tre år.

OBS: Vi kan endast garantera full hållbarhet när man använder alla våra produkter vid applicering. Vi kan alltså inte garantera samma hållbarhet om man blandar våra produkter med produkter från ett annat märke.

Du måste kontakta oss inom "rimlig tid"

Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet med produkten. Vi rekommenderar att du reklamerar så snart som möjligt. Om du reklamerar inom 2 månader efter att defekten har upptäckts kommer reklamationen alltid anses att vara gjord inom rimlig tid.

Du kan reklamera genom att kontakta oss via e-postadressen info@nailster.se

Beroende på den specifika situationen kommer du att få ytterligare instruktioner.  

Varan ska skickas till:
Nailster
Danmarksvej 30A
8660 Skanderborg
Denmark

Om reklamationen är berättigad, kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Produkten måste alltid lämnas tillbaka i skyddsförpackning, och kom ihåg att få ett kvitto på frakten, så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

När du skickar tillbaka varan ska du ange vad problemet är så detaljerat som möjligt.

Vi accepterar inga returer eller reklamationer som returneras mot postförskott eller efterkrav.

 

Integritetspolicy
För att att handla på www.Nailster.se måste du ange åtminstone:

Namn
Adress
E-postadress
Telefon/mobilnummer

Vi registrerar och behandlar dina personuppgifter för att kunna leverera varan till dig.

Dina personuppgifter registreras hos Nailster.se och sparas i sju år, och sedan raderas uppgifterna.

Om du har skapat en inloggning för att kunna göra självbetjäning hos oss kommer dina personuppgifter och orderinformation inte att raderas om du inte specifikt ber oss att göra det.

Uppgifterna förs inte vidare eller säljs till tredje part, förutom i samband med en omstrukturering eller fullständig eller delvis försäljning av företaget. Varje utlämnande i en sådan situation sker i enlighet med den då gällande sekretesslagstiftning.

Som registrerad hos Nailster.se har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att se de uppgifter som har registrerats om dig. Du har denna rättighet enligt Persondatalagen och frågor angående detta ska riktas till nailster.se via e-postadressen: info@nailster.se.

För att vi ska kunna erbjuda dig Klarnas betalsätt behöver vi dela vissa av dina personuppgifter till Klarna, så som kontakt- och orderinformation, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan erbjudas deras betalningsmetoder och för att skräddarsy betalsätten åt dig.

Mer information om Klarna kan du hitta här. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas dataskyddspolicy.

 

SMS-tjänst
Nailster.se's påminner kunden via SMS om köp som inte har slutförts, fraktinformation om kundens order, veckans erbjudanden och liknande.

 

COOKIES
Genom att använda www.Nailster.se godkänner du att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som vi placerar på din dator för att hålla koll på vad som händer under ditt besök, samt för att känna igen datorn. En cookie är inte ett program och innehåller inte virus.

 

LAG OCH JURISDIKTION
Inköp av varor på www.Nailster.se är föremål för svensk lag.

 

KLAGOMÅL
Om du vill klaga på ditt köp kan du kontakta vår kundtjänst via mail: info@nailster.se. Om vi inte når fram till en lösning kan du lämna in ett klagomål till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/ 
Allmänna Reklamationsnämnden Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr 

Handelsvillkoren uppdaterades senast 25/07/23